Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
26 Nisan 2011
ŞARAP KADEHİNE 650 MİLYON AKTI SIRA DÜNYADA ‘BÜYÜK OYNAMAYA’ GELDİ

Yıllık 5.5 milyon litrelik üretimiyle Türkiye’nin önde gelen şarap markalarından Kayra, 2010’da yüzde 31 büyüdü.

ŞARAP KADEHİNE 650 MİLYON AKTI SIRA DÜNYADA ‘BÜYÜK OYNAMAYA’ GELDİ

       Yıllık 5.5 milyon litrelik üretimiyle Türkiye’nin önde gelen şarap markalarından Kayra, 2010’da yüzde 31 büyüdü.

       Şarap pazarının geçen yıl yüzde 4 büyüdüğünü belirten Mey İçki Şarap Kategorisi Müdürü Gözdem Gürbüzatik, “Diageo’yla İngiltere ve Amerika’da ihracatımız güçlenecek. Toplam iç pazar 650 milyon TL, ihracat 9 milyon dolar” dedi.

       Dünya şarap pazarında son dönemlerde dikkat çeken markalarıyla öne çıkan Türkiye’de geçen yıl pazar yüzde 4 büyüdü. 11 marka ve 80 çeşit ürünle 2010’da cirosunu yüzde 31 artıran Kayra’nın ihracatta ABD ve İngiltere pazarına odaklanacağını belirten Mey İçki Şarap Kategorisi Bölüm Müdürü Gözdem Gürbüzatik, “Yaptığımız yatırımlar ve gerçekleştirdiğimiz yeniliklerle ürettiğimiz şaraplarımızı yurt dışında ve hatta şarabın merkezi olarak kabul edilen ülkelerde de beğeniyle tüketilen yeni bir aşamaya taşıdık” dedi.

New York mönülerine giriyor

       Geçtiğimiz günlerde Mey İçki ile dünyanın lider alkollü içki şirketi Diageo arasında imzalanan satış anlaşmasının Kayra için de büyük fırsatları beraberinde getireceğine inandığını belirten Gözdem Gürbüzatik, şunları söyledi: “Bu yıl içinde New York’un dünyaca meşhur restoran mönülerine de Kayra Imperial ve Kayra Vintage markalarıyla gireceğiz. Almanya, İngiltere ve Fransa başta olmak üzere Avrupa ve Amerika’ya artan ihracatımızla ve yurt dışında kazandığımız ödüller pazardaki konumumuzu güçlendiriyor. Diageo ile İngiltere ve Amerika pazarındaki konumumuz güçlenecek.”

60 milyon litre şarap

       Türkiye’de şarap tüketiminin arttığını dile getiren Gözdem Gürbüzatik, şu bilgileri verdi: “Bugün şarap sektörü gelişti. Şarap, tüketicilere son dönemlerde daha çekici gelmeye başladı. Bugün Türkiye’de 60 milyon litrelik üretim ve 50’den fazla yerli ve yabancı şarap markası bulunuyor. Biz de şarap pazarının en büyük ilk 3 oyuncusundan biri durumundayız. 60 milyon litrelik pazarın önümüzdeki dönemde daha da yukarılara çıkacağını tahmin ediyoruz. Pazarın toplam cirosu 650 milyon TL’ye ulaşırken, Türkiye’den yapılan ihracat da 9 milyon doları buldu.”

Pazara 6 yıl önce girdi

       Kayra’nın 6. yılı geride bıraktığına dikkat çeken Gözdem Gürbüzatik, şu değerlendirmeyi yaptı: “Kayra, 2005 yılında Mey İçki’nin şarap kategorisi olarak kuruldu. Türkiye’deki bağların gerçek potansiyelini ortaya çıkartarak ülkedeki şarap üreticiliğinin standartlarını yukarılara çekmeyi hedefledik. Ciro olarak şarap pazarında en fazla büyüyen marka konumundayız. Şarapçılık gibi gelenekselliğin, geçmişin ve köklülüğün ön planda olduğu bir sektöre farklı bakış açısı ile girdik ve en başından itibaren dinamik, deneyimsel pazarlama araçlarını kullanan bir yaklaşıma sahip olduk.”

Şarköy ve Elazığ’da 10 milyon litre kapasite var

       Şarapların yaklaşık 10 milyon litre kapasiteye sahip, Şarköy ve Elazığ üretim tesislerinde ürettiklerini hatırlatan Gözdem Gürbüzatik, şöyle konuştu: “Şarköy’de yer alan tesiste beyaz, roze, kırmızı, köpüklü, yarı tatlı ve likör şaraplarını üretiyoruz.

       Türkiye’nin en doğusundaki üretim tesisi olma özelliğini taşıyan Elazığ üretim tesisinde, Anadolu’nun en önemli kırmızı şaraplık üzüm çeşitlerinden olan Öküzgözü ve Boğazkere üzümlerini yerinde işlemelerine imkan veriyor. İstekli bağ sahiplerine ulaştık ve bu üreticiler ile uzun süreli sözleşmeler yaptık.”

DİĞER HABERLER
ENFLASYON TAHMİNİ DEĞİŞİR Mİ, DEĞİŞMELİ Mİ?
ENFLASYON TAHMİNİ DEĞİŞİR Mİ, DEĞİŞMELİ Mİ?

Merkez Bankası yılın ikinci enflasyon raporunu 9 Mayıs Perşembe günü açıklayacak. Tabii ki en çok merak edilen 2024 yılının enflasyon tahmininin değişip değişmeyeceği…    

FİNANSALLAŞMANIN YENİ DÖNEMİ
FİNANSALLAŞMANIN YENİ DÖNEMİ

Finans farkında olalım veya olmayalım toplumsal yaşamın tüm dokularına nüfuz etmiş durumda. Bankamatikten para çekerken, bakiyemiz yetersizse kredi kartından nakit çekme olanağını değerlendirirken, her ay kart borcumuzun ne kadarını ödeyeceğimize karar verirken aslında finansal kararlar veriyoruz.

SOSYAL GÜVENLİK REFORMU TARTIŞMALARI VE TİSK
SOSYAL GÜVENLİK REFORMU TARTIŞMALARI VE TİSK

Türkiye’de çalışma hayatında 1993-1999 döneminin en önemli konularından biri, Sosyal Sigortalar Kurumu’nun mali sorunlarının çözümü amacıyla gündeme getirilen çözüm önerileriydi.

ENFLASYON HALKIN SOYULMASIDIR!
ENFLASYON HALKIN SOYULMASIDIR!

Pahalılık en önemli toplumsal sorun. Enflasyon, emme-basma tulumba gibi halktan alıyor zenginlere aktarıyor.