Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
05 Ağustos 2010
PINAR, BÖLGESEL GÜÇ OLMA YOLUNDA

Pınar, bölgesel güç olma yolunda Yaklaşık 25 ülkeye geçen yıl 297 milyon dolarlık süt ve süt ürünleri ihracatı yapan Pınar Süt, ürün yelpazesini ve markasını Suriye ve Iran pazarına da taşımaya başladı.

PINAR, BÖLGESEL GÜÇ OLMA YOLUNDA

Pınar, bölgesel güç olma yolunda Yaklaşık 25 ülkeye geçen yıl 297 milyon dolarlık süt ve süt ürünleri ihracatı yapan Pınar Süt, ürün yelpazesini ve markasını Suriye ve Iran pazarına da taşımaya başladı. Pınar Et ise, geçen yıl şarküteri ürünlerinde yüzde 19, dondurulmuş et ürünlerinde ise yüzde 63.3lük pazar payı elde etti. İZMİR Başta süt ve et olmak üzere faaliyet gösterdiği sektörlerde pek çok yeniliğe öncülük eden Yaşar Topluluğunun gıda markası Pınar, bölgesel güç olma yolunda ilerliyor.

Türkiye’de ilk kez UHT teknolojisini kullanarak uzun ömürlü süt üreten Pınar, 1984’te de Türkiye’yi ambalajlı suyla tanıştırdı. 1985’te Pınar Et, dünya ve AB standartlarına uygun ilk entegre et tesis olarak faaliyete geçti. Aynı yıl yine bir ilk olan kültür balığı tesisi Pınar Deniz faaliyete başladı. 1997’de ilk entegre hindi tesisi yine Pınar tarafından kuruldu. Türkiye’nin en önemli gıda markalarından olan Pınar, bunun yanında bölgesel güç olma yolunda da ilerliyor, ihracatım altı yılda üçe katlayan Pınar Süt, 2003’te 11.3 milyon dolar olan ihracatım geçen yıl 29.7 milyon dolara yükseltti.

2009 yılında 25 ülkeye ihracat yapan Pınar, yüzde 241ük payla Türkiye’nin en büyük süt ürünleri ihracatçısı. Pınar Süt un ihracat yaptığı ülkelerin başında Suudi Arabistan, Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikleri, KKTC, Azerbaycan ve Bahreyn geliyor. Geçen yıl süt ve süt ürünlerinden oluşan geniş ürün yelpazesini ve markasını Suriye ve İran pazarına taşımaya başlayan Pınar, labne peynirde Körfez ülkelerinde Pınar Labaneh markasıyla yüzde 45 paya sahip. Bu ülkelere UHT süt, beyaz peynir, pınar beyaz, krema, meyve suyu, yoğurt ve ayran da ihraç eden Pınarın düzenli ihracat yaptığı ülkeler arasında ABD, Ürdün, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Yemen, Kosova, Irak ve Libya bulunuyor. Pınar Süt, 2009’da 481 milyon TL net satış elde etti Türkiye’nin en büyük ilk 500 sanayi kuruluşu arasında yer alan Pınar Süt, geçen yıl 481 milyon TL net satış elde etti.
 

Pınar Süt’ten yapılan açıklamaya göre, 2009’da ciro bazında uzun ömürlü sütte yüzde 26.2, çocuk sütünde yüzde 39, light sütte yüzde 59, sürülebilir peynirde yüzde 40lık pazar payı elde edildi. Pınar’ın taze peynir kategorisindeki payı Pınar Beyaz ile yüzde 81, Pınar Krem Peynir ile yüzde 16, Pınar Labne ile yüzde 54 olarak gerçekleşti. Süt ve süt ürünleri üretimini izmir ve Eskişehir’deki fabrikalarında gerçekleştiren Pınar, yaklaşık 35 bin üreticiden alım yaparak ülke süt üretimine de destek sağlıyor. AB standartlarında üretim yapan, Türkiye’nin süt üretimi açısından en büyük çiftliklerinden kaliteli çiğ süt tedarik ediyor.

Pınar’ın anlaşmalı çalıştığı 200 u aşkın çiftlikte elde edilen çiğ süt, sağımdan itibaren sürü takip sistemleri ile kayıt altına almıyor, tüm üretim aşamaları ve hayvan sağlığı düzenli olarak izleniyor. Ydda 29 bin ton et üretimi yapılıyor Pınarın bir diğer önemli kalemi de et ürünleri. Pınar Et’in Kemalpaşa’daki tesisleri 1985’te Türkiye’nin dünya ve AB standartlarına uygun ilk entegre et tesisi olarak faaliyete geçti. Yaklaşık 46 bin metrekarelik kapalı alanda, yıllık 102 bin büyükbaş, 408 bin küçükbaş, 1 milyon 836 bin hindi kesim ve işleme kapasitesine sahip tesiste yılda 29 bin ton üretim yapılıyor. Et ihtiyacım Türkiye’nin en büyük besi çiftliklerinden olan kardeş şirketi Çamlı Yem Besicilik başta olmak üzere sözleşmeli yerli besi çiftliklerinden satın aldığı danalardan karşılayan Pınar Et, tüketicinin istek, beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda ürün portföyünü sürekli yeniliyor.

Pınar Et’in dondurulmuş et ürünlerinde pazar payı yüzde 63.3 Türkiye’de her 10 haneden 4’üne bir Pınar Şarküteri ürünü sunmayı başaran Pınar Et, bu ürünlerin tüm alt kategorileri yarımda dondurulmuş et ürünlerinde de pazarın lideri. Geçen yıl Pınar Et, şarküteri ürünlerinde yüzde 19, dondurulmuş et ürünlerinde ise yüzde 63.3lük pazar payı elde etti. Gıda güvenliği açısından en kritik nokta olan canlı hayvan muayenesi ve karkas muayenesi Pınar Et’in üzmem veteriner hekimleri tarafından yapılıyor. Pınar Et, canlı hayvan tedariğinden son ürüne kadar her aşamada gıda güvenliği ve kalite standartları açısmdan 72 noktada kontrol yapıyor. Bu kontrolleri ‘17025 Laboratuvar Yeterlilik Belgeli’ laboratuvannda analizleri yapılarak doğrulanıyor.

PINAR. AMBALAJLI ET VE SÜT ÜRÜNLERİNDE İLK HATIRLANAN MARKA  KALDER Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2009 yılı üçüncü çeyrek sektöre! sonuçlarına göre süt ve süt ürünleri ile paketli et ürünleri kategorisinde en yüksek müşteri memnuniyeti elde eden Pınar, aynı zamanda bağımsız araştırma şirketi ACNielsen tarafından yapılan araştırmada, ambalajlı süt ve süt ürünleri ile ambalajlı et ürünleri kategorilerinde ilk hatırlanan marka olma özelliğini koruyor.

Kaynak: Dünya Gazetesi / Ek

DİĞER HABERLER
1 MAYIS İŞÇİ BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
1 MAYIS İŞÇİ BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

1 Mayıs emeğin, alın terinin, barışın, demokrasinin ve güvenli bir gelecek için dayanışmanın, yardımlaşmanın günüdür. Bu gün o gündür.

TÜRK-İŞ BAŞKANINDAN ‘YETKİ DAVASI’ ELEŞTİRİSİ: MAHKEME 7 SENE SÜRÜYOR
TÜRK-İŞ BAŞKANINDAN ‘YETKİ DAVASI’ ELEŞTİRİSİ: MAHKEME 7 SENE SÜRÜYOR

Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay, sendikaların işverenlere açtıkları yetki davasında mahkemelerin uzun sürmesini eleştirerek “Mahkeme 7 sene sürüyor. 7 sene sonra ne iş yeri kalıyor, ne sendika kalıyor, ne bir şey kalıyor” dedi.

KANATLI ETİ İHRACATINA KISITLAMA GETİRİLDİ
KANATLI ETİ İHRACATINA KISITLAMA GETİRİLDİ

Ticaret Bakanlığı kanatlı eti ihracatına kısıtlama kararı aldı. Son dönemde fiyatlarıyla tartışma konusu olan beyaz et tarafında ihracat kısıtlaması için düğmeye basıldı.

1996-1998 DÖNEMİNDE İŞVEREN SENDİKACILIĞI VE TİSK
1996-1998 DÖNEMİNDE İŞVEREN SENDİKACILIĞI VE TİSK

TEKGIDA-İŞ SENDİKA AKADEMİSİ 51.Cumhuriyet Hükümeti (II.Çiller Hükümeti) 5.10.1995-30.10.1995 tarihleri arasında, 52. Cumhuriyet Hükümeti (III.Çiller Hükümeti) 30.10.1995-6.3.1996 tarihleri arasında görevdeydi. 24 Aralık 1995 tarihinde gerçekleştirilen milletvekili seçiminde oyların yüzle 21,4’ünü alan Refah Partisi 158 milletvekili çıkardı. ANAP’ın oyu yüzde 19,6 (132 milletvekili) ve DYP’nin oyu yüzde 19,2 (135 milletvekili) düzeyinde kaldı. DSP oyların yüzde 14,6’sını (76 […]