Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
Elmacık Atasu
Belkalper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Socotab
Pepsi
Tuborg_Bira
Vakıf Zeytinlikleri
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Taris
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
Elmacık Atasu
Belkalper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Socotab
Pepsi
Tuborg_Bira
Vakıf Zeytinlikleri
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Taris
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
13 Mart 2020
267 MİLYON GENÇ EĞİTİM VE İSTİHDAMDAN YOKSUN

Uluslararası Çalışma Örgütünün (ILO), yayımladığı Genç İstihdamında Küresel Trendler 2020 Raporuna göre, dünya genelinde 267 milyon genç becerilerini geliştirme ve çalışma imkanlarından yoksun.

267 MİLYON GENÇ EĞİTİM VE İSTİHDAMDAN YOKSUN

Uluslararası Çalışma Örgütünün (ILO), yayımladığı "Genç İstihdamında Küresel Trendler 2020 Raporu"na göre, dünya genelinde 267 milyon genç becerilerini geliştirme ve çalışma imkanlarından yoksun. 

ILO’nun raporuna göre, dünya nüfusunun 1.3 milyarı gençlerden oluşuyor. Gençlerin de 267 milyonu "ne eğitimde ne istihdamda ne de yetiştirmede var" olarak sınıflandırılıyor. Bu kitlenin üçte ikisini, yani 181 milyonunu ise genç kadınlar oluşturuyor. 
 
Raporda, ne eğitimde ne istihdamda ne de yetiştirmede var olan gençlerin sayısının her geçen yıl arttığı belirtildi. Bu şekilde tasnif edilen gençlerin sayısı 2016 yılında 259 milyon iken, 2019’da 267 milyona yükseldi. Raporda, bu sayının 2021’de 273 milyona çıkacağı öngörülüyor. Dünyada ne eğitimde ne istihdamda ne de yetiştirmede bulunmayan gençlerin oranı 2020’de yüzde 22.4’e yükselirken Türkiye’de ise her dört gençten biri ne eğitimde ne istihdamda ne de yetiştirme yer alıyor. 

EKONOMİ İÇİN KAYIP 
 
ILO Türkiye Direktörü Numan Özcan, AA’ya yaptığı açıklamada, dünyada birçok gencin eğitimden ve işgücü piyasasından uzaklaştığını belirterek, bu durumun gençlerin uzun vadede imkanlarını azaltabildiğini ve ülkelerinin sosyal ve ekonomik gelişimini baltalayabildiğini söyledi. Özcan, gençlerin ne eğitimde ne istihdamda ne de yetiştirmede var olmasını "Bu büyük bir insan gücü israfı. Çünkü hem gençlerin kendi gelecekleri için hem de ekonomiler için çok ciddi bir kayıp söz konusu" şeklinde değerlendirdi. 
 
GENÇLERİN DÖRTTE ÜÇÜ KAYITDIŞI 
 
Özcan, dünya genelinde gençlerin iş bulmakta zorlandığını ve iş bulma sürecinin uzamasıyla birçok gencin umudunu yitirdiğini dile getirerek, şunları kaydetti: "İş bulmak gençlerin iyi bir hayata ve iş yaşamına kavuştukları anlamına da gelmiyor. Dünyada gençlerin dörtte üçü kayıt dışı istihdam ediliyor. Yani herhangi bir sosyal güvenceden yoksun olarak çalışıyorlar. Diğer yandan, yaptıkları işler onları yoksulluktan kurtarmıyor. Çalışan gençlerin yüzde 17’si göreli yoksulluk sınırı olan günlük ortalama 3.2 doların altında gelir elde ediyor. Bu da işlerin kalitesinin ne kadar düşük olduğunu gösteriyor." 
 
MESLEKİ EĞİTİMDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM 
 
Özcan, gençlerin otomasyon nedeniyle işlerini kaybetme riskinin yetişkin çalışanlara kıyasla daha yüksek olduğuna işaret ederek, şunları söyledi: "Gençlerin yapmakta oldukları işler otomasyona daha yatkın işler. Mesleki eğitim almış olanlar özellikle kırılgan durumda. Mesleki eğitimle verilen mesleğe özgü beceriler, genel eğitim becerilerine göre daha hızlı biçimde eskiyor. Mesleki eğitim programlarının dijital ekonominin değişen gereklerine cevap verecek şekilde revize ve modernize edilmesi gerekiyor."
DİĞER HABERLER
CARGILL İŞÇİLERİ 1000 GÜNDEN UZUN SÜREDİR NEDEN EYLEM YAPIYOR, ŞİRKET SUÇLAMALAR İÇİN NE DİYOR?
CARGILL İŞÇİLERİ 1000 GÜNDEN UZUN SÜREDİR NEDEN EYLEM YAPIYOR, ŞİRKET SUÇLAMALAR İÇİN NE DİYOR?

2018 yılında işten çıkarılan Cargill Türkiye işçilerinden sekizi, sendikal faaliyetleri nedeniyle Anayasa’ya aykırı olarak işlerine son verildiği gerekçesiyle 1000 günü aşkın süredir işe iade mücadelesi yürütüyor. BBC Türkçe’nin sorularını yanıtlayan şirket, mahkemece hükmedilen tüm tazminatların ödendiğini ve sorunların hukuken çözüldüğünü belirtse de işçiler, “bir daha hak aradıklarında işten kovulmamak için” Cargill’de yeniden işbaşı yapma mücadelesini sürdürmekte kararlı olduklarını söylüyor.

GIDADA ARACI VURGUNU
GIDADA ARACI VURGUNU

Pandemide Türkiye’de liberal ekonominin en acımasız şekilde kendini gösterdiği sektör gıda oldu. Aracıların çiftçileri istediği fiyatı zorladığı, marketlerin aynı anda aynı oranlarda zam yaptığı bu dönemde vatandaş ve çiftçiler yoklukla mücadele ediyor, tüketici dernekleri acil müdahale çağrısı yapıyor.

1960’LARIN İŞÇİSİ NASILDI? GÜNÜMÜZÜN İŞÇİSİ NASIL? (II)
1960’LARIN İŞÇİSİ NASILDI? GÜNÜMÜZÜN İŞÇİSİ NASIL? (II)

Türkiye işçi sınıfı 1960’lardan günümüze çok büyük değişim gösterdi. 1960’lı yıllarda Türkiye’nin toplumsal ve siyasal dönüşümü için işçi sınıfına umut bağlayanların nesnel olarak başarı şansı yoktu. Bugün ise işçi sınıfına dayanmayanların hiçbir başarı şansı yok. Dünkü yazımda bıraktığım yerden devam ediyorum.

1960’LARIN İŞÇİSİ NASILDI? GÜNÜMÜZÜN İŞÇİSİ NASIL?
1960’LARIN İŞÇİSİ NASILDI? GÜNÜMÜZÜN İŞÇİSİ NASIL?

Türkiye’de günümüzde giderek daha da güçlenmekte olan “bağımsız ve demokratik bir Türkiye” ve “sınıfsız ve sömürüsüz bir dünya” mücadelesinin ana gücü, işçi sınıfımızdır. İşçi sınıfımızın yapısını ve davranış dinamiklerini anlamadan, bu büyük sınıfın güvenini ve desteğini kazanmak mümkün değildir.

TEKGIDAIS

BEDAVA
İNCELE