Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
03 Mart 2014
2014 ENFLASYON ORANLARI

Türkiye İstatistik Kurumu Şubat ayı enflasyon rakamlarını açıkladı.

2014 ENFLASYON ORANLARI

Türkiye İstatistik Kurumu Şubat ayı enflasyon rakamlarını açıkladı.
TÜİK verilerine göre, Şubat’ta aylık TÜFE yüzde 0,43 , ÜFE ise yüzde 1,38 olarak gerçekleşti.
Yıllık TÜFE yüzde 7,89, ÜFE ise yüzde 12,40 olarak gerçekleşti. TÜFE’de 2014 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,43, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 2,41, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 7,89 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 7,60 artış gerçekleşti.
Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi, 2014 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 1,38, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 4,75, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 12,40 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 6,11 artış gösterdi.
Ekonomistler, tüketici enflasyonunun (TÜFE) yüzde 0,44 artmasını bekliyordu.
Ekonomistlerin şubat ayı için enflasyon beklentileri, en yüksek yüzde 1,45 artış ve en düşük 0,20 düşüş aralığındaydı. Tüketici fiyatları bazında şubatta en yüksek fiyat artışı görülen ürün, yüzde 22,51 ile mandalina oldu. 

ENFLASYON NEDİR?

Enflasyon, fiyatlar genel düzeyinde ki sürekli ve hızlı olarak artışın yanında paranın değerinde de  sürekli bir düşüşü ifade etmektedir. Enflasyon ekonomiler için  ciddi sorunlar yaratmakta  ve ekonominin bozulmasına neden olmaktadır. Enflasyon ortaya çıkış şekline göre ikiye ayrılmaktadır. 

Talep enflasyonu: Üretilen mal ve hizmetler, tüketicinin talebini karşılayamadığı taktirde talep fazlası nedeni ile fiyatlarda  artış yaratır. Talep enflasyonunun önlenebilmesi için  ya üretimi arttırmaya yönelik teşvikler ya da  tüketici  talebini azaltmaya yönelik tedbirler alınmalıdır.

MALİyet enflasyonu: Üretim girdilerinde oluşacak fiyat artışları üretim maliyetlerinin yükselmesine bu da ürün fiyatlarında artışa sebep olacaktır. Özellikle ithalatı çok yüksek olan ülkelerde maliyet enflasyonu daha fazla karşılaşılmaktadır. 

Üretim maliyetlerinde ki artış nedeni ile oluşan fiyat artışlarının ardından tüketicinin talebinde azalmaya neden olmaktadır ki bu da ekonomik durgunluğu yani  stagflasyonu beraberinde getirecektir. Bu nedenle enflasyonda ki yükselmeye karşılık gerekli teşvik ve tedbirlerin zamanında alınmaması halinde bu kısır döngü içerisine girilmesi ekonominin bozulmasına sebep olmaktadır. Enflasyon daha çok gelişmekte ülkelerin başlıca sorunlarından biridir. Nüfusun çok fazla olması ve buna karşılık kaynakların kıtlığı nedeni ile arz talebi karşılayamamaktadır. Ayrıca kıt kaynak nedeni ile ithalata bağımlılıkta artmaktadır. Enflasyon ile mücadele de başarılı olabilmek için enflasyonu nedenlerinin bilinmesi önemlidir. Enflasyonunun başlıca nedenleri olarak ; Tüketici harcamalarının gelirlerinden fazla olması, üretim de çeşitli nedenler ile azalma, Üretim maliyetlerinde artış olması, Tedavülde ki para arzının artması ve teknolojik yenilikler ve yetersizlikler söylenebilir. Enflasyon nedeni ile üretici firmaların karları düşerken tüketicininden ihtiyaçlarını karşılamada alım gücü düşmektedir. Bu nedenle enflasyonda ki artış gerek ekonomik gerekse sosyal sonuçlar doğurmaktadır. 

Ekonomik Sonuçları: Karlarda ki düşüş nedeni ile üretim yapmak cazibesini yitirmektedir. Elde ki tasarruflar emlak, altın ya da dövize yatırıldığı için atıl duruma düşmektedir. Bunun beraberinde üretimde ki azalma nedeni ile arz iç piyasa talebine bile yetemediği için ihracat gelirlerinde de düşüşe neden olur. Oluşacak bütçe açığında ki artışı karşılamak için bu sefer dış borçlanma artacaktır.

Sosyal Sonuçları: Artan maliyetler nedeni ile maaş ve ücretler artış yapılmaz. Artan mal ve hizmet fiyatlarına rağmen gelirde artış olmaması, tüketicinin refah düzeyinde düşüşe yol açar. Bu da toplum da gelir dağılımının bozulmasına, sosyal adaletten uzak, huzursuz bir toplum oluşmasına neden olacaktır. Enflasyon ile mücadele de  Devlet; uygun para politikaları izlemeli, Gelir ve gider arasında ki dengesizliği azaltmalı ve  Devlet harcamalarında tasarruf yapılmalıdır. Firmalar ; Üretim ve verimde ki artışa orantılı ücret artışı yapmalı, Aşırı karlarda feragat etmeli, Verimsiz yatırımlara yönelmemeli, Vergilerini gerçeğe uygun ve zamanında ödemeli ve rekabete ayak uydurmalıdır. Tüketiciler ise Bilinçli tüketim alışkanlığını edinmeli , aşırı, lüks tüketimden uzak durmalı ve tasarruflarını arttırmaya çalışmaları gerekmektedir.

 
DİĞER HABERLER
COCA COLA İÇECEK’TE TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI
COCA COLA İÇECEK’TE TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI

Sendikamız ile Coca Cola İçecek arasında şubat ayında başlayan yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde anlaşma sağlandı.

DOĞUM SONRASI ÜCRETSİZ İZİN ASKI HALİDİR
DOĞUM SONRASI ÜCRETSİZ İZİN ASKI HALİDİR

Ulusal Bayram ve Genel tatil ücretine hak kazanabilmek bakımından işçi ve işveren arasında iş sözleşmesi ve çalışma ilişkisinin mevcut olması gerekir.

ÜCRETLİ ÇALIŞAN SAYISI MART AYINDA AZALDI
ÜCRETLİ ÇALIŞAN SAYISI MART AYINDA AZALDI

Ücretli çalışan sayısı martta aylık bazda yüzde 0,1 azalırken yıllık bazda yüzde 2,6 arttı.

ESKİDEN İŞÇİLER NASILDI?
ESKİDEN İŞÇİLER NASILDI?

Benim işçilerle doğrudan ilişkim 1972 yılında başladı. “Eski işçi” dediğimde benim bildiklerim bu yılların işçileridir. Ancak tabii ki daha öncenin işçileri de, “iyice eski işçiler” de var.