Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
Kızılay İçecek
MilkAcademy
AquaAna
LA LORRAİNE
ANADOLU ETAP
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
Kızılay İçecek
MilkAcademy
AquaAna
LA LORRAİNE
ANADOLU ETAP
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
26 Şubat 2025
100 LİRANIN 83 LİRASINI GIDAYA HARCADIK

Geçen yıl hızlı tüketim ürünleri harcaması yüzde 67 arttı. Pahalılıktan kaçan vatandaş, indirim marketleri kullandı.

100 LİRANIN 83 LİRASINI GIDAYA HARCADIK

Araştırma şirketi Ipsos’un un araştırmasına göre 2024’te hanelerin hızlı tüketim ürünleri harcaması, geçen yıla göre yüzde 67 arttı. Rapora göre, her 100 TL’nin 83’ü gıda ve içeceğe, 9 TL’si kişisel bakım ürünlerine, 8 TL’si ise ev bakım ürünlerine ayrıldı. Gıda-içecek içerisinde cirosal olarak en çok büyüyen kategoriler sırasıyla et ve et ürünleri, atıştırmalıklar ve içecekler oldu. Gıda dışı kategorilerde en yüksek artış temizlik ürünlerinde, en düşük artış kağıt ürünlerinde gerçekleşti.

ALIŞVERİŞ SAYISI ARTTI

Enflasyonun etkisiyle harcama tutarıyla beraber alışveriş sıklığında da artış yaşandı. Pandemiden sonra düşüşe geçen alışveriş sıklığı, 2024’te yükselmeye başladı. Geçen yıl haneler haftada yaklaşık 4, yılda ise 219 defa alışverişe gitti. Haneler 2023’e kıyasla 17 kez daha fazla alışveriş yaptı. Her bir alışverişte 2023’e göre yüzde 50 artışla 229 TL ödendi.

Bisküviler, çikolata kaplamalar, cipsler, gazlı içecekler ve meyve suları haneler tarafından daha fazla miktarda satın alınırken; çay, yoğurt, beyaz et, süt, bakliyat, makarna gibi temel gıda kategorilerinde miktar artışı görülmedi. Öte yandan ev bakım kategorilerindeki artış ve kağıt ürünlerdeki belirgin düşüş dikkat çekti.

İndirimli marketlere girdik

Haneler, alışveriş kanalı tercihlerinde indirim marketlerine daha fazla yöneldi. 2023’e kıyasla, indirim marketleri yılı yaklaşık yüzde 36 pay ile kapattı. Diğer kanallarda sıklık 2-3 defa artarken, indirim marketleri 11 defa artış ile sıklığın en çok arttığı kanal oldu. Ulusal zincirler, 2024’te de yüksek büyüme ve pay kazancını devam ettirdi. Yerel zincirler de dikkat çekici bir performans sergiledi. Ortalama bir hane, her 100 TL’lik harcamasının yaklaşık 54 TL’sini markalı, 24 TL’sini açık, 22 TL’sini ise market markalı ürünlere ayırdı.

KAYNAK Nefes Gazetesi
DİĞER HABERLER
GENEL BAŞKANIMIZ İBRAHİM ÖREN, SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA ZİRVESİ’NE KATILDI
GENEL BAŞKANIMIZ İBRAHİM ÖREN, SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA ZİRVESİ’NE KATILDI

TÜGİS (Türkiye Gıda İşverenleri Sendikası) tarafından organize edilen Sürdürülebilir Gıda Zirvesi bugün itibarıyla gerçekleştirildi. Gıda sektörünün tüm paydaşlarını bir araya getiren zirveye Genel Başkanımız İbrahim ÖREN katılım sağladı.

BAŞTEMSİLCİLERE YÖNELİK SOSYAL İLETİŞİM EĞİTİMİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
BAŞTEMSİLCİLERE YÖNELİK SOSYAL İLETİŞİM EĞİTİMİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Örgütlü olduğumuz işyerlerimizdeki baştemsilcilerimize yönelik düzenlenen Sosyal İletişim Eğitimi Eskişehir sosyal tesislerimizde Firuz Kanatlı Konferans salonunda gerçekleştirildi.

İŞÇİ TARAFIYLA İSTİŞARE YAPILACAK
İŞÇİ TARAFIYLA İSTİŞARE YAPILACAK

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, Asgari Ücret Komisyonu’nun ikinci toplantısı öncesi, ilk toplantıya katılmayan Türk-İş’e ayrıca bir davet yapılıp yapılmayacağı sorusuna “Sosyal diyalog gereği her türlü süreci işleteceğiz. Sendikaların görüşlerini alacağım. Mutlaka istişarede bulunacağız” yanıtını verdi.

IUF “GIDA İŞLETME BÖLÜMÜ YÖNLENDİRME GRUBU VE  STRATEJİK LİDERLİK KOMİTESİ” TOPLANTISI  9–12 ARALIK TARİHLERİ ARASINDA GERÇEKLEŞTİ
IUF “GIDA İŞLETME BÖLÜMÜ YÖNLENDİRME GRUBU VE STRATEJİK LİDERLİK KOMİTESİ” TOPLANTISI 9–12 ARALIK TARİHLERİ ARASINDA GERÇEKLEŞTİ

IUF tarafından 9–12 Aralık tarihleri arasında İsviçre’nin Cenevre kentinde düzenlenen Gıda İşletme Bölümü Yönlendirme Grubu Toplantısı ile Stratejik Liderlik Komitesi Toplantısı’na sendikamız adına Genel Başkanımız İbrahim Ören ve Genel Mali Sekreterimiz Ali Bükülmez katılım sağladı.