Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
07 Nisan 2014
DUBLE YOLLARI YAPAN İŞÇİLERİN HAKLARI İADE EDİLMİYOR

Duble yolları yapan taşeron işçilerin özlük hakları, mahkeme kararlarına rağmen verilmiyor. İşe iade ve kadroya alınmaları Yargıtay ve Danıştay kararları ile kesinleşen işçiler, Maliye Bakanlığı tarafından kadro tahsis edilmediği gerekçesiyle işe alınmıyor.

DUBLE YOLLARI YAPAN İŞÇİLERİN HAKLARI İADE EDİLMİYOR

Duble yolları yapan taşeron işçilerin özlük hakları, mahkeme kararlarına rağmen verilmiyor. İşe iade ve kadroya alınmaları Yargıtay ve Danıştay kararları ile kesinleşen işçiler, MALİye Bakanlığı tarafından kadro tahsis edilmediği gerekçesiyle işe alınmıyor.
İç hukuk yollarını tüketen işçiler, alımın gerçekleşmemesi durumunda Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine (AIHM) gidecek. İşçiler ayrıca Karayolları Genel Müdürlüğünden alacaklarının tahsili istemiyle idare aleyhine Ankara iş mahkemeleri nezdinde 6 bin alacak davası açtı. İşçilerin devletten alacakları, yeni parayla 2 milyar TL.

DUBLE YOLLARI BU İŞÇİLER YAPTI
Eski Bayındırlık Bakanı Faruk Nafiz Özak ile Türkiye Yol-İş Sendikası arasında 2005 yılında ‘toplu sözleşme müzakereleri’ sırasında gerçekleştirilen görüşmelerde Karayolları Genel Müdürlüğünde taşeronlaşmaya gidildi. Hızla emekli olan işçilerin yerine ‘taşeron işçi’ çalıştırılmaya başlandı. Zamanla, Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesindeki kadrolu işçi sayısı azaldı, bunların yerini taşeron işçiler aldı. Neredeyse AKP Hükümetinin yapımı ile övündüğü tüm duble yolları, bu işçiler yaptı. Ancak, taşeron işçiler, iş güvencesinden yoksun, sendika üyesi değiller. Toplu sözleşmeden faydalanamıyorlar. Yol-İş Sendikası, yaşanan sıkıntıları çözmek için davalar açtı.

YARGITAY HAKLI BULDU
Sendika, işçilerin kadroya geçirilmesini ve yürürlükte bulunan toplu iş sözleşmelerinden yararlandırılmasını talep etti. Bu talebin reddedilmesi üzerine, Karayolları Genel Müdürlüğü aleyhine 6 bin 420 dava açıldı. Bu davalardan ilki, Ankara 9. İş Mahkemesince 10 Mayıs 2011 günü sonuçlandırılarak her bir davacının ‘İşe ilk girdiği tarihten itibaren Karayolları Genel Müdürlüğü işçisi olduğunun tespitine’ ve ‘Toplu iş sözleşmesinden yararlandırılması gerektiğine’ hükmedildi. Bu kararlar Yargıtay tarafından onaylanarak kesinleşti. Kesinleşen yargı kararları Karayolları Genel Müdürlüğüne ibraz edildi. 25 Ekim 2011 itibariyle her bir davacının kadroya atamalarının gerçekleştirilmesi ve toplu sözleşmeden faydalandırılmaları talep edildi. Eski Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından MALİye Bakanlığından kadro talebinde bulunuldu. Ancak MALİye Bakanlığı, Yıldırım’ın kadro talebine uzun bir süre cevap vermedi. Talebin zımnen reddedilmesi üzerine Ankara 9. İdare Mahkemesine açılan dava da işçiler lehine sonuçlandı. Karayolları Genel Müdürlüğü, işe iade kararlarını da MALİye Bakanlığı tarafından kadro tahsis edilmediği gerekçesiyle uygulamıyor.

İŞÇİLERİN ALACAKLARI 2 MİLYAR TL
Sendika, son çare olarak, işçilerin Karayolları Genel Müdürlüğünden olan alacaklarının tahsili istemiyle anılan idare aleyhine Ankara İş Mahkemeleri nezdinde 6 bin alacak davası açtı ve bu davalar da kazanıldı. Yargı kararıyla Karayolları Genel Müdürlüğü işçisi olduklarına karar verilen işçilerin devletten alacakları bugün için yeni parayla 2 milyar TL. Bu para, 3. boğaz köprüsünün maliyetine denk geliyor ve bu para her geçen gün katlanarak artıyor. Gelişmeler üzerine Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, MALİye Bakanlığından yeniden kadro talep etti. Bunun üzerine MALİye Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü ve Türkiye Yol-İş Sendikası yetkilileri arasında görüşmeler yapıldı. İşçilerin geçmişe dönük alacaklarından vazgeçmeleri ve bunun karşılığında devlete ek mali yük getirmeyen bir ücret üzerinden istihdam edilmeleri konusunda mutabakata varıldı. Yol İş Sendikası Başkanı Ramazan Ağar, MALİye Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü yetkilileriyle vardıkları mutabakatın bir an önce hayata geçirilmesini beklediklerini söyledi. Başkan Ağar, sendika işçilerinin hukuki durumunu AIHM’ye götürebileceklerini söyledi. 

DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.