Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
16 Kasım 2017
KADINLAR EKONOMİK BAĞIMSIZLIK İSTİYOR

İş hayatında kadının potansiyelini harekete geçirmek için çalışan BinYaprak´ın, Xsights işbirliğiyle yaptığı araştırma, kadınlarla erkeklerin ne kadar farklı düşündüklerini ortaya koydu. Kadınların yüzde 71´i ekonomik bağımsızlıklan için çalışmak istediklerini belirtti.

KADINLAR EKONOMİK BAĞIMSIZLIK İSTİYOR

İş hayatında kadının potansiyelini harekete geçirmek için çalışan BinYaprak’ın, Xsights işbirliğiyle yaptığı araştırma, kadınlarla erkeklerin ne kadar farklı düşündüklerini ortaya koydu. Kadınların yüzde 71’i ekonomik bağımsızlıklan için çalışmak istediklerini belirtti. 

Türkiye genelinde yapılan "Eşitlik Araştırması" birbirinden çarpıcı sonuçlan ortaya çıkardı. Araştırmada, ÇATI (Computer Aided Telephone Interview-Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi) yöntemi ile 18 yaş ve üzeri, Türkiye genelini temsilen 750’si kadın, 750’si erkek olmak üzere toplam 1500 katılımcı ile telefon anketi yapıldı. 6-28 Ekim tarihleri arasında yapılan çalışmada, örneklemde temsiliyeti yakalamak için cinsiyet, yaş, bölge, eğitim ve sosyo-ekonomik statü kotası takip edildi. 

ÇARPICI SONUÇLAR 
 
Araştırmaya göre; kadınların yüzde 71’i ekonomik olarak bağımsız olmaları gerektiğini düşünürken, bu düşünceye erkeklerin sadece yüzde 56’sı katıldı. Kadınların yüzde 51’i, çalışmadıkları takdirde ülke ekonomisinin büyümeyeceğini söylerken, bu fikre katılan erkeklerin oram yüzde 37’de kaldı. 
 
İşsizlik ortamında, "Çalışmak kadınlardan çok erkeklerin hakkıdır" diyen erkeklerin oranı yüzde 42 iken kadınların yüzde 25’i bu fikri destekledi. Bu sonuç, "kadının istihdama katılımı" konusunda kadınların farkındalığının erkeklerden çok daha yüksek olduğunu ortaya koydu. 
 
Halen bir işi olan kadınların yüzde 94’ü, erkeklerin ise yüzde 95’i çalışma hayatına devam etmek istediklerini belirtirken, daha önce bir işi olan ancak şu an çalışmayan kadınların yüzde 57’si, erkeklerin ise yüzde 53’ü tekrar çalışmak istediğini belirtti. Çalışma hayatına geri dönmek istemeyen erkekler çalışmama nedeni olarak "emekli oldum, çalışmam gerekmiyor ve iş hayatındaki eşitsizlikler" cevaplarını verirken, kadınlar çalışma hayatma dönmek istememe nedenlerini "aileme vakit ayırmam gerekiyor, çocuğum oldu, evlendim ve eşim istemiyor" olarak belirtti. 
 
"Çalışmak sizin için ne ifade ediyor?" sorusuna ekonomik özgürlük cevabını veren kadınların oranı yüzde 61 iken, erkeklerin yüzde 44’ü bu cevabı verdi. Bu sonuç da kadınlar için çalışma hayatına katılmanın ekonomik özgürlük, aileye katkı ve özgüven demek olduğunu ortaya koydu.
DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.