Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
20 Ekim 2017
ŞEFFAFLIK VE TASARRUF LAFTA KALIYOR

Devlette şeffaflık şarttır… Zira vergi mükellefleri parasının nereye harcandığını ne oranda kalkınma ve topluma döndüğünü görmesi gerekir.

ŞEFFAFLIK VE TASARRUF LAFTA KALIYOR

Devlette şeffaflık şarttır… Zira vergi mükellefleri parasının nereye harcandığını ne oranda kalkınma ve topluma döndüğünü görmesi gerekir. Aksi halde kimse vergi vermek istemez… Sermaye yatırım ve iş yapmaz, yani vergiden kaçınma olur veya vergi kaçırma olur.

Bunun içindir ki Halk Devlet yönetimini geçici olarak seçtiği siyasi iktidarlara emanet eder.  Meclis yoluyla da bu emaneti denetler. Bu denetim sırasında bütçenin çarçur edilmesine, Etkin olmayan ve lüks harcamaları da denetler ve engeller.
 
İki köprü bağlantı yolları ve Avrasya Tüneli altyapı yatırımdır. Altyapı yatırımları fiziki yatırımlar, fabrikalar için gereklidir.  Köprüler ve tünel, ayrıca zaman tasarrufu sağlıyor.
 
Sorun bu altyapı yatırımlarında değil, devletin bunları yaptırma usulü ve halka yüklenen borç yüküdür.
 
Devlet altyapı yatırımlarını üç yoldan yapar:
 
1. Bütçeye ödenek koyar. Doğrudan kendisi yapar.
 
2. Büyük altyapı yatırımlarda yalnızca bu yatırımlar için borçlanarak yatırımı yapar. Yatırımın gelirleri de bu borcun ödenmesine tahsis edilir.
 
3. Yap işlet devret modeline göre ihale açılır. Devlet yatırım maliyetine ve gelire karışmaz. Yatırım yapacaklar, bu yatırım için işletme süresi teklif ederler. En az yıl işletecek olana verilir. Karı zararı yatırım yapanlara ait olur.
 
Köprüler ve tünel için bunlardan çok farklı bir uygulama yapıldı. Adına yap-işlet devret denildi. Ancak aynı zamanda bir nevi kar garantisi olarak geçiş garantisi verildi. Yetmedi sonradan birde borçları için hazine garantisi verildi.
 
Basında 2018 bütçesinde, Yavuz Saelim köprüsü, Osmangazi köprüsü ve Avrasya Tüneli için 3.6 milyar TL ( 1 milyar dolar ) ödenek ayrıldığı yazıldı.  Köprüler ve tünel için, ayrıntılı bir açıklama bulamadım. Basından ve bakanları beyanından aşağıdaki tabloyu derledim. Yavuz sultan köprüsü hâlihazırda mevcut olan bağlantı yolları içindir.
 
 
Kaba bir hesap yaparsak, üçü için verilen işletme yılı ortalaması 16 yıl ediyor. 2018 Bütçesini gösterge olarak alırsak 16 yılda 16 milyar dolar ödeyeceğiz.  Geçen taşıt sayısı yıl içinde artacak ve fakat dolar kuru da aynı şekilde artacak. TL olarak bütçe yükü değişmeyecek.  
 
16 milyar dolara karşılık elde 7 milyar dolarlık altyapı yatırımları var. Bunların geliri işletenlere gidiyor ve fakat biz bütçeden ilave 9 milyar dolar daha ödüyoruz.
 
1. Eğer bu yatırımları devlet borçlanarak yapsaydık, kar payı olmadığı için maliyet 6 milyar dolar olacaktı. Devlet 6 milyar dolar uzun vadeli olarak borçlanacaktı. Bu borçlar Köprü ve tünel gelirleri ile ödenecekti. Halkın yükü daha düşük olacaktı.
 
2.  Köprülerden geçen araba sahiplerine geçmeyenlerin vergisi ile haksız bir gelir transferi yapılıyor. Bu durum aynı zamanda vergiye karşı tepki yaratıyor.
DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.