Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
22 Eylül 2017
TÜKETİCİ BUNALIMDA

Dün bu köşede , yaşamakta olduğumuz ekonomik istikrarsızlık sorunun sürdürülemez olduğunu yazmıştım. Aynı şekilde , dış politikada ve yönetimde de sorunlar var.

TÜKETİCİ BUNALIMDA

Dün bu köşede , yaşamakta olduğumuz ekonomik istikrarsızlık sorunun sürdürülemez olduğunu yazmıştım. Aynı şekilde , dış politikada ve yönetimde de sorunlar var.

Yönetimde en büyük sorun , OHAL ‘ın devam etmesi ve bu kapsamda mevzuatın sık sık değişmesidir.
 
Söz gelimi son on beş günde  TEOG kararı ve vergi açıklamaları herkesin kafasını karıştırdı . Hükümet  üyeleri ve Cumhurbaşkanlığı danışmanlarının çelişkili konuşmaları da işin tuzu biberi oldu.
 
Eğer gizli bir gündem yoksa , bazı okullarda Türküm doğruyum yerine ‘’islamız islam ‘’ gibi marşların okutulmasını   , Diyanet işleri Başkanının  gelir gelmez ‘’ İnsanlık sekülerizm kıskancındadır  ‘’şeklindeki laiklik karşıtı beyanlarını ,  Cumhurbaşkanının Mısırda laiklik lehinde beyanına karşı  nereye koymak gerekiyor ?
 
Dünya , teknolojiyi , yaşadığımız bilgi çağını ve yaşayacağımız aydınlık çağını  tartışırken , biz bilerek veya bilmeden siyasi islamı tartışıyoruz.
 
Sonuç : Ekonomik , siyasi ve sosyal sorunlar, yatırım ortamının vuruyor ve tüketicinin moralini bozuyor.
 
Bunun içindir ki , Eylül ayı Tüketici güven endeksinde bütün göstergeler çok hızlı  bir şekilde düştü. Geçen sene  Eylül ayında 74.3 olan Tüketici Güven endeksi ,  bu sene aynı  ayda 68.7’ye geriledi.
 
Türkiye İstatistik Kurumu ( TÜİK ) , Tüketici  Güven Endeksini
‘’Tüketicilerin kişisel mali durumları ve genel ekonomiye ilişkin mevcut durum değerlendirmeleri ve gelecek dönem beklentileri ile yakın gelecekteki harcama ve tasarruf eğilimlerinin ölçülmesi ‘’ olarak tarif ediyor.
 
Endeks 0 ile 200 aralığında değer almaktadır. Endeksin 100’den büyük olması tüketici güveninde iyimser durum, 100’den küçük olması tüketici güveninde kötümser durum olduğunu göstermektedir.
 
Tüketici Güven Endeksin diğer göstergeleri de şöyle :
 
· Tüketicinin Genel Ekonomik durumu, geçen yıla göre yüzde 7.54 oranında zayıfladı.
· Bu sene İşsiz sayısında beklenti , yüzde 12,31 oranında arttı. Başka bir ifade ile işsiz sayısında düşüş bekleyenler azaldı.  
· Tasarruf etme beklentisi , 6.91  oranında düştü.
· Beş kişiden birisi otomobil alma umudunu kaybetti.
 
 
2016  Fetö terör olayından sonra Tüketici Güven endeksi en düşük seviyesine , 67’ye kadar inmişti. Yıl sonunda Aralık ayında da   63.4 olmuştu. Şimdi yeniden düşmeye başladı.
 
Son gelir dağılımı araştırması da , tüketici güvenin giderek bozulacağını gösteriyor.
 
Bu durumdan nasıl çıkılır ?  Bu soruya herkes aynı cevabı verecektir : Ekonomide , siyasette , dış ilişkilerde  , uygulanan politikaları değiştirmek … Değişmezse  ne olur ? Şartlar zorlayınca bizim toplum her çözümsüzlükte , mutlaka kendine özgü bir çıkış yolu bulmuştur.
DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.