Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
20 Nisan 2015
ÜRETİCİDEN TÜKETİCİYE BÜYÜK ZAM

Gıdada ortalama üretici ve tüketici fiyatları arasındaki fark mart ayında zeytinde yüzde 360, mercimekte yüzde 217, portakalda yüzde 163´ü buldu.

ÜRETİCİDEN TÜKETİCİYE BÜYÜK ZAM

Gıdada ortalama üretici ve tüketici fiyatları arasındaki fark mart ayında zeytinde yüzde 360, mercimekte yüzde 217, portakalda yüzde 163’ü buldu.

Enflasyonun yükselişinde en büyük etkenlerden biri olarak gösterilen gıda ürünlerinde tartışmalara konu olan üretici ve tüketici fiyatları arasındaki fark yüzde 400’lere dayandı. Ürünler, üretici fiyatına sanayi payı, nakliye payı, aracıların karı, marketin karı eklenince vatandaşın bütçesini zorladı.

Mart ayına ilişkin Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden yaptığı derlemeye göre, kilogramı 3,22 liraya üretilen zeytinin fiyatı, bahçeden sofraya gelene kadar yüzde 360 artış gösterdi ve tüketicilere 14,82 liradan satıldı.

Tarımsal ürünlerin bu zamlı yolculuğunda zeytini yüzde 217 fark ile kırmızı mercimek takip etti. Üretici fiyatları 1,78 lira olan kırmızı mercimek vatandaşın sofrasına 5,66 liradan girdi.

Üretici fiyatı 0,77 lira olan portakal da yüzde 163 farkla tüketiciye 2,03 liradan satıldı.

Mutfakların olmazsa olmazı, her yemeğin başlıca malzemelerinden olan kuru soğan üreticisinden 75 kuruşa satılırken, ürünü tüketiciler yüzde 146 fark ile kilogramı 1,85 liradan aldı.

Ortalama üretici fiyatı 2,30 lira olan nohut ise yüzde 160’lık fark ile tüketiciye 5,99 liradan ulaştı.

Söz konusu dönemde üretici fiyatı 4,08 olan kuru fasulye yüzde 92 fark ile 7,85 liradan, 0,83 lira olan beyaz lahana yüzde 80 fark ile 1,5 liradan, 1,51 lira olan ıspanak yüzde 83 fark ile 2,76 liradan, 1,53 olan marul yüzde 66 fark ile 2,55 liradan, 1,67 lira olan domates yüzde 49 fark ile 2,5 liradan tüketiciye satıldı.

İNEK SÜTÜNÜN FİYAT FARKI YÜZDE 151
Üretici fiyatı 1,13 lira olan inek sütü tüketiciye yüzde 151 fark ile 2,84 liradan sunuldu.

Ortalama üretici fiyatı 24 kuruş olan yumurtanın adedi tüketiciye 37 kuruştan, 22,8 lira olan balın kilogramı da ortalama 33,51 liradan satıldı.

DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.